Warning: Declaration of cyberchimps_Walker::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = NULL) in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/themes/ifp/cyberchimps/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Cyberchimps_Fallback_Walker::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Page::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/themes/ifp/cyberchimps/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Cyberchimps_Fallback_Walker::start_el(&$output, $page, $depth, $args, $current_page) should be compatible with Walker_Page::start_el(&$output, $data_object, $depth = 0, $args = Array, $current_object_id = 0) in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/themes/ifp/cyberchimps/functions.php on line 0

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/qmpmarke/public_html/wp-content/themes/ifp/cyberchimps/functions.php:0) in /home/qmpmarke/public_html/wp-includes/feed-rss2.php on line 8
فروش و بازاریابی – بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران https://qmpmarketing.com بازاریابی , مشاوره بازاریابی ٬ آموزش بازاریابی و تحقیقات بازاریابی توسط کارشناسان و دپارتمان های شرکت پارک بازاریابی ایران با فرایندهای سیستماتیک از سال 1382 تاکنون و مشاوره بسیاری از شرکتهای بزرگ و برندهای جدید Sat, 15 Jul 2023 10:59:09 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.4.4 https://qmpmarketing.com/wp-content/uploads/2016/11/logo-app22-150x150.png فروش و بازاریابی – بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران https://qmpmarketing.com 32 32 اهمیت روابط عمومی برای کسب و کارها   https://qmpmarketing.com/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7/ https://qmpmarketing.com/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7/#respond Sat, 15 Jul 2023 10:39:44 +0000 https://qmpmarketing.com/?p=6728 در این مقاله سعی داریم تا شما را با اهمیت روابط عمومی برای کسب و کارها  آشنا نماییم.  مقدمه اهمیت روابط عمومی برای کسب و کارها   روابط عمومی از جمله بخشهای بسیار مهمی است که در هر زمینه ای از فعالیت باید مورد توجه قرار گیرد. بسیاری ممکن است تصور کنند روابط عمومی فقط […]

The post اهمیت روابط عمومی برای کسب و کارها   appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>

در این مقاله سعی داریم تا شما را با اهمیت روابط عمومی برای کسب و کارها  آشنا نماییم.

 مقدمه اهمیت روابط عمومی برای کسب و کارها  

روابط عمومی از جمله بخشهای بسیار مهمی است که در هر زمینه ای از فعالیت باید مورد توجه قرار گیرد. بسیاری ممکن است تصور کنند روابط عمومی فقط در مشاغلی که به صورت مستقیم با افراد در ارتباط هستند یا کسب و کارهای بزرگ دارند کاربرد دارد.

در حالی که روابط عمومی از جمله بخشهای بسیار مهمی است که در هر کسب و کاری باید مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه در بسیاری از کسب و کارهای کوچک اهمیت زیادی به بخش روابط عمومی قائل نیستند و تصورشان چنین است که روابط عمومی برای آنها ضرورتی ندارد.

از نظر مشاور بازاریابی می توان گفت ، صاحبان کسب و کارها به سختی می توانند اهمیت سرمایه گذاری در بخش روابط عمومی را تشخیص دهند. در دنیای کنونی ، میزان رقابت در کسب و کارها به قدری بالاست که اگر بخش روابط عمومی شما نتواند به درستی فعال باشد نمی توانید در میان رقیبان به رقابت بپردازید.

در صورتی که این بخش غیر فعال یا ضعیف باشد اثر بسیار منفی بر کیفیت روابط شما با مشتریانتان خواهد گذاشت. متأسفانه مشکلات بسیار زیادی نیز وجود دارد که می تواند بخش روابط عمومی شما را تحت تأثیر قرار دهد و اثر منفی بر آن بگذارد.

در ادامه به آسیبهایی که بی توجهی به بخش روابط عمومی می تواند به کسب و کار شما وارد کند می پردازیم.

یک) عدم رسیدگی به نیازهای مشتریان

در دنیایی که اکثر افراد از طریق شبکه های اجتماعی با دیگران در ارتباط هستند و به راحتی می توانند نظرات و خواسته های خودشان را به دیگران منتقل کنند ؛ اگر شما بخش روابط عمومی فعالی نداشته باشید و در این شبکه ها فعال نباشند نمی توانید نظر مشتریان در خصوص برندتان را بدانید و با آنها برای تغییر نظرشان ارتباط برقرار کنید.

به همین دلیل امروزه ، یکی از وظایف بسیار مهمی که گروه های روابط عمومی بر عهده دارند حضور وسیع در شبکه های اجتماعی و بازتاب نظر مشتریان و مخاطبان به صاحبان برندهاست.

بنابراین اگر شما تیم مناسبی برای این کار نداشته باشید روند ارتباط شما با مشتریانتان مختل خواهد شد و مشکلات جدی برایتان پیش خواهد آمد. مشتریان و مخاطبان هر برندی را مشاهده کنند که نتواند نیازهای آنها را برآورده کنند، وفاداری به آن برند معنایی نخواهد داشت و به سراغ سایر برندهایی که بتوانند به خوبی نیاز آنها را برآورده کنند خواهند رفت. ناتوانی شما در این بخش به زودی توجه آنها را به سمت سایر برندها خواهد برد. در واقع شروع کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

دو) نداشتن راهبردهای مناسب

حضور در شبکه های اجتماعی و ارتباطی زمانی برای برندها موفقیت آمیز خواهد بود که راهبردهایی را جهت حضور خود در این شبکه ها داشته باشند.

به همین دلیل است که شما باید یک حضور کاملاً حساب شده و با برنامه ریزی دقیق در شبکه های اجتماعی داشته باشید. مهمترین قسمت کار شما نیز این است که یک راهبرد مناسب برای حضور در این شبکه ها برای خود داشته باشید.

در صورتی که نسبت به این موضوع بی اهمیت باشید نمی توانید تأثیر مورد نظرتان را بر مخاطبان داشته باشید. روابط عمومی همواره به عنوان یک منبع اطلاعات است که برای طراحی استراتژیهای کلی کسب و کار و همچنین ارزیابی اثرگذاری استراتژی ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

سه) ارتباط با سایر رقیبان و واسطه ها

از طریق بخش روابط عمومی است که کسب و کار شما می تواند با سایر رقیبان و همچین بخشهای مختلف بازار از فروشنده های مواد اولیه تا واسطه هایی که محصول نهایی شما را به دست مشتریان می رسانند در ارتباط است. شما باید راهبردهای رقابت کسب و کار را بدانید تا بتوانید در این زمینه نسبت به رقیبان پیشی بگیرید.

چهار) اهمیت نحوه پاسخگویی

شیوه ای که شما به مشتریان و مخاطبان خود واکنش نشان می دهید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی از برندها ممکن است بخش روابط عمومی مناسبی نیز داشته باشند و مدام با مشتریان خود در ارتباط باشند ولی واکنش مناسبی نسبت به انتقاداتی که به آنها وارد می شود نداشته باشند و همین منجر به شکستهای شما در ارتباط با مشتریان شود.

بنابراین افرادی که در این بخش فعالیت می کنند باید از همه نظر افراد متخصص و با تجربه ای باشند تا بتوانند فعالیت شما را به سمت مناسب و غنی تر شدن روابط با بخشهای مختلف برند و مشتریان سوق دهند.

نتیجه گیری اهمیت روابط عمومی برای کسب و کارها

همانطور که در این مقاله خواندید می توان به این نتیجه رسید که با عواملی مانند: عدم رسیدگی به نیازهای مشتریان، نداشتن راهبردهای مناسب، ارتباط با سایر رقیبان و واسطه ها و اهمیت نحوه پاسخگویی می توانید به اهمیت روابط عمومی برای کسب و کارها برسید.

 

نظر شما

The post اهمیت روابط عمومی برای کسب و کارها   appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>
https://qmpmarketing.com/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7/feed/ 0
Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaContent_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 265

Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaThumbnail_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 266
تکنیکهای تولید محتوای بدون تاریخ انقضاء https://qmpmarketing.com/%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d8%a7%d9%86%d9%82%d8%b6/ https://qmpmarketing.com/%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d8%a7%d9%86%d9%82%d8%b6/#respond Tue, 30 May 2023 07:10:18 +0000 https://qmpmarketing.com/?p=6712 در این مقاله می خواهیم در خصوص تکنیکهای تولید محتوا بدون تاریخ انقضا صحبت نماییم. تکنیک های تولید محتوا  در اغلب مواردی که مطالب منتشر شده در اینترنت را مورد توجه قرار می دهیم ، متوجه می شویم مطالب آنها خیلی زود بازدیدکنندگان خود را از دست می دهند و به نوعی می توان گفت […]

The post تکنیکهای تولید محتوای بدون تاریخ انقضاء appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>

در این مقاله می خواهیم در خصوص تکنیکهای تولید محتوا بدون تاریخ انقضا صحبت نماییم.

تکنیک های تولید محتوا 

در اغلب مواردی که مطالب منتشر شده در اینترنت را مورد توجه قرار می دهیم ، متوجه می شویم مطالب آنها خیلی زود بازدیدکنندگان خود را از دست می دهند و به نوعی می توان گفت تاریخ انقضاء آنها به سر می آید. خبرهای مربوط به سیاست ، اقتصاد ، شرایط اجتماعی و غیره نیز از این دست مطالب هستند.

در روزی که منتشر می شوند تعداد بازدیدکنندگان آنها افزایش می یابد ولی بلافاصله پس از چند ساعت یا حداکثر دو سه روز به شدت از میزان بازدید کنندگان آن کم می شود. اما در مقابل ، محتواهایی وجود دارد که همیشه می توان از آنها استفاده کرد و منحصر به یک دوره خاصی نمی باشد.

از نظر مشاور بازاریابی اگر شما بتوانید محتوایی را تولید کنید که مطالب آن همیشه برای مخاطبان مفید باشد و فقط مربوط به یک دوره خاصی نباشد می توانید مخاطبان بیشتری را جذب مطالب خود کنید. می توان گفت ، میزان ارزش این محتوا برای مخاطبان شما بسیار بالاست و شامل مطالبی است که به آن احتیاج دارند.

برای بسیاری از افراد مهم است که بدانند چه محتوایی را می توانند تولید کنند که مربوط به یک مقطع خاصی نباشد و بتواند همیشه مخاطبان را جذب کند. بهتر است برای پاسخگویی به این سوال به این بپردازیم که چه مطالبی ، شامل محتوای بدون تاریخ انقضاء نمی باشد. همانطور که در بالا نیز گفته شد ، یکی از این محتواها مربوط به اخبار است.

باید بدانید که خبرها شامل این دسته از محتواها نمی شوند. اگر وب سایت شما مدام در حال انتشار اخبار باشد باید بدانید که خبرها ، نمی توانند برای همیشه مخاطب داشته باشند چرا که این اخبار مربوط به یک دوره زمانی خاصی هستند و به سرعت تازگی خود را از دست می دهند. در درجه بعدی ، محتوا و مطالبی که مربوط به محدوده زمانی خاصی باشند نمی توانند مخاطبان دائمی داشته باشند.

ادامه مطالب تکنیکهای تولید محتوای بدون تاریخ انقضاء

علاوه بر اینها ، اگر محتوایی را تولید می کنید که شامل عدد و رقم است باید بگوییم که این عددها و رقم ها مدام در حال تغییر هستند و این دسته از مطالب نیز نمی توانند محتواهایی باشند که برای مدت طولانی ، مخاطب را به خود جذب کنند. همچنین ، محتواهایی که مربوط به یک حادثه خاص است نیز فقط تا مدتی مخاطب دارد و بعد از آن از تعداد مخاطبان و افرادی که این مطلب را جستجو می کنند کم می شود.

دسته دیگر از محتواهایی که تاریخ انقضاء دارند مطالبی هستند که مربوط به زمان گذشته می باشند. مطالب و محتواهای مربوط به گذشته ، مخاطبان زیادی نخواهند داشت ، چرا که این مطالب ، تازگی خود را از دست داده اند. از همه مهمتر اینکه ، پست ها و مطالب شما باید طی یک مدت زمان چند روزه ، آپدیت شود. تکنیک های تولید محتوا می تواند به شما کمک نماید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که یک مطالب را در وب سایت یا شبکه اجتماعی خود منتشر کرده اید و پس از آن به صفحه خود سر نزده اید یا مطالب را به روز رسانی نکرده اید باید بگوییم که تاریخ انقضاء سایت و شبکه اجتماعی شما سر آمده و نمی تواند مخاطب جذب کند. در ادامه به ویژگی های محتواهایی که تاریخ انقضاء ندارند و همیشه می توانند مخاطبان را جذب کنند می پردازیم.

انتشار مطالب کاربردی

بهتر است در هر زمینه ای که فعالیت می کنید به تولید محتوایی که برای مخاطبان شما کاربردی است بپردازید. مطالب کاربردی جزء مطالبی هستند که تاریخ انقضاء ندارند و همیشه برای مخاطبان جذاب هستند و تغییر چندانی نمی کنند. همینطور توجه داشته باشید که مداومت در تولید محتوا می تواند به شما در این مسیر کمک نماید.

پاسخگویی به نیازها و سوالات آنها

حتماً در بسیاری از سایتها ، بخشی را که در آن سوالات متداول به همراه پاسخ آنها را منتشر کرده اند دیده اید. این بخش از سایت شما می تواند تا مدتهای زیادی مخاطبان بالایی را جذب کند. زیرا مخاطبان شما به دنبال این هستند که سوالات آنها پاسخ داده شود و در صورتی که شما بخشی را با این عنوان طراحی کرده باشید آنها تا مدتهای زیادی به سایت شما سر می زنند و به دنبال پاسخ سوالات خود هستند.

پرسیدن سوال

کمی به نحوه سرچ کردن خودتان در گوگل فکر کنید. معمولاً برای یافتن سوالات خود در گوگل از چه عنوانهایی برای سرچ کردن استفاده می کنید ؟ آیا جز این است که شما از واژه های چطور ؟ چگونه ؟ روش ؟ تکنیک و اصطلاحاتی از این دست استفاده می کنید ؟ پس بهتر است خودتان را جای مخاطبان خود قرار دهید و سعی کنید تیتر محتوای خود را با این اصطلاحات شروع کنید تا میزان سرچ آن بالا رود .

استفاده از کلمات کلیدی

سعی کنید از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید تا زمانی که کاربرها موضوعات مربوط به این کلمات را سرچ می کنند ، مطلب شما نیز در نتیجه جستجوها یافته شود. این مسئله بسیار مهم است که بتوانید از کلماتی استفاده کنید که هر زمان کاربری در جستجوی مطلب مورد نیاز در این زمینه بود بتواند مطالب شما را بیابد.

ساده بنویسید

به این مسئله دقت کنید که همه افرادی که به عنوان مخاطبان شما هستند و محتوای شما را مطالعه می کنند ، افراد متخصص در زمینه فعالیت شما نیستند. بلکه بخشی از آنها افراد عادی یا افرادی هستند که ممکن است تخصص چندانی در این زمینه نداشته باشند و به صورت موقتی یا اتفاقی به مطالب شما نیاز دارند. پس بهتر است محتوای خود را به صورت ساده بنویسید که همه مخاطبان شما بتوانند از آن استفاده کنند.

نظر شما

The post تکنیکهای تولید محتوای بدون تاریخ انقضاء appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>
https://qmpmarketing.com/%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d8%a7%d9%86%d9%82%d8%b6/feed/ 0
Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaContent_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 265

Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaThumbnail_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 266
شجاعت لازم برای شروع یک کسب و کار جدید را چگونه کسب کنیم ؟ https://qmpmarketing.com/%d8%b4%d8%ac%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%84%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b1/ https://qmpmarketing.com/%d8%b4%d8%ac%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%84%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b1/#respond Mon, 22 May 2023 06:38:19 +0000 https://qmpmarketing.com/?p=6705 در این مقاله سعی داریم تا شما را با شجاعت لازم برای شروع کسب و کار جدید آشنا نماییم. غالب افرادی که تصمیم می گیرند کسب و کار تازه ای را راه اندازی کنند ترس زیادی از شکست در کار دارند. آنها به این فکر می کنند که اگر در کار خود شکست بخورند چه […]

The post شجاعت لازم برای شروع یک کسب و کار جدید را چگونه کسب کنیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>

در این مقاله سعی داریم تا شما را با شجاعت لازم برای شروع کسب و کار جدید آشنا نماییم.

غالب افرادی که تصمیم می گیرند کسب و کار تازه ای را راه اندازی کنند ترس زیادی از شکست در کار دارند. آنها به این فکر می کنند که اگر در کار خود شکست بخورند چه صدمه ای خواهند دید و اعتماد به نفس خود را برای ورود به بازار از دست خواهند داد.

در این مقاله سعی می کنیم چند روش و اصل مهم در راه اندازی و موفقیت یک کسب و کار را مطرح کنیم تا با اجرای این راهکارها بتوانید اعتماد به نفس کافی و شجاعت لازم را برای شروع و ادامه کار و بازاریابی پیدا کنید.

یک) به تفاوتهای خود آگاه باشید

یکی از مهم ترین راهکارها و قدم ها این است که به توانایی های خود آگاهی لازم را داشته باشید و به طور مشخصی بدانید که در چه زمینه هایی توانایی دارید و چه تفاوتی بین شما و رقیبان دیگر است.

قطعاً زمانی که شما تصمیم می گیرید در بازار وارد شوید یک خلاء یا نقص در بازار را پی برده اید و قصد دارید آن نقص را کامل کنید.

در هر کسب و کاری که وارد شوید تعدادی رقیب خواهید داشت که برخی از آنها بسیار قوی تر از شما هستند. بنابراین باید به اولین چیزی که فکر کنید این باشد که چه چیزی شما را از رقیبهایتان متفاوت می کند ؟ برای این کار می توانید تحقیقات گسترده ای داشته باشید.

باید اول به این موضوع فکر کنید که اطلاعات مربوط به رقیبهای خود را از کجا به دست آورید. زمانی که به این اطلاعات دسترسی پیدا کردید باید به دنبال این باشید که در نهایت مشتریهای خود را از کجا پیدا کنید. در واقع دانستن در خصوص اینکه رقابت بین کسب و کار کوچک با کسب و کار بزرگ را به شما می تواند کمک کند.

در یافتن مشتریان باید این هدف را دنبال کنید که محصول یا خدمات شما چه نیازی از مشتریان را حل می کند.زیرا برای مشتریان این مسئله مهم است که چه چیزی نیاز آنها را برآورده می کند. هدف شما این نیست که محصولتان را به همه بفروشید بلکه شما به گروه خاصی از افراد می خواهید محصولتان را بفروشید بنابراین باید سعی کنید به دنبال همان گروه باشید و نیازهای آنها را کشف کنید.

دو) از امکانات اینترنتی نهایت استفاده را ببرید

از آنجایی که شما هزینه های زیادی خواهید داشت ، پس بهتر است در آغاز کار از شبکه های رایگان برای تبلیغ محصول خود استفاده کنید.

می توانید از شبکه ها و کانالهای مجازی برای یافتن مشتریان ، ارتباط با آنها و تبلیغ محصولتان استفاده کنید. راحت ترین راه این است که سایتی را طراح کنید.

در این خصوص باید دقت کنید که محتوای سایت شما با برند و لوگوی شما همخوانی داشته باشد و طراحی آن به شکلی باشد که مشتریان شما بتوانند به راحتی به اطلاعتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند. اینکه مزیت رقابتی در دنیای آنلاین به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتر در این حوزه شروع به کسب و کار کنید.

سه) ارتباط با مشتریان را به بهترین شکل حفظ کنید

در ارتباط با مشتریان خود سعی کنید همیشه درباره کسب و کارتان با آنها صحبت کنید. اگر درباره کسب و کار خود صحبت کنید آنها با شما صمیمی تر می شوند و به شما اعتماد می کنند.

علاوه بر خودتان از مشتریانتان نیز صحبت کنید. می توانید نحوه ارتباط خود با مشتریانتان را بیان کنید و نشان دهید که ارتباط مناسبی با مشتریان خود دارید و آنها از این ارتباط رضایت کامل دارند تا بتوانید به حفظ مشتریان خود بی انجامید.

چهار) همه کاره کسب و کار خود باشید

کسب و کارهای کوچک می توانند همه بخشهای بازاریابی خود را بر عهده بگیرند. از آنجایی که کسب و کارهای کوچک نسبت به سایر کسب و کارها از بودجه کمتری نیز برخوردار هستند.

بنابراین ، سعی کنید مدیریت بخش بازاریابی خود را بر عهده بگیرید. از آنجایی که بودجه کافی برای استخدام افراد در بخشهای مختلف ندارید و همین طور از طرفی تلاش می کنید تا شرایط و رقبای خود را در بدو امر به خوبی بشناسید پس می توانید مدیریت بازاریابی خود را بر عهده بگیرید.

 

نظر شما

The post شجاعت لازم برای شروع یک کسب و کار جدید را چگونه کسب کنیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>
https://qmpmarketing.com/%d8%b4%d8%ac%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%84%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b1/feed/ 0
Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaContent_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 265

Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaThumbnail_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 266
تکنیکهای آمادگی برای پذیرش مسئولیت رهبری   https://qmpmarketing.com/%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%87/ https://qmpmarketing.com/%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%87/#respond Sat, 13 May 2023 12:15:40 +0000 https://qmpmarketing.com/?p=6702 در این مقاله سعی داریم تا شما را با تکنیکهای آمادگی برای پذیرش مسئولیت رهبری آشنا نماییم. کاملاً واضح و مشخص است که مهم ترین بخش هر کسب و کاری مدیران و رهبران آن کسب و کار هستند ؛ زیرا از برنامه ریزی تا اجرا و تشخیص نیازها توسط مدیران انجام می شود. بنابراین ، […]

The post تکنیکهای آمادگی برای پذیرش مسئولیت رهبری   appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>

در این مقاله سعی داریم تا شما را با تکنیکهای آمادگی برای پذیرش مسئولیت رهبری آشنا نماییم.

کاملاً واضح و مشخص است که مهم ترین بخش هر کسب و کاری مدیران و رهبران آن کسب و کار هستند ؛ زیرا از برنامه ریزی تا اجرا و تشخیص نیازها توسط مدیران انجام می شود.

بنابراین ، هر مدیری که در این زمینه ها موفق باشد می تواند آینده روشنی برای کسب و کار خود فراهم کند. همچنین لازم به ذکر است که امروزه توقعاتی که مردم از مدیران و رهبران تجاری دارند بسیار بیشتر از گذشته است. به همین دلیل مدیران کسب و کارها غالباً با اضطراب و استرس فراوانی مواجه هستند.

این فشار و استرس برای مدیرانی که در ابتدای کار خود هستند بسیار بیشتر است. متأسفانه برخی از مدیران و رهبران تجاری هستند که زمینه های لازم برای پذیرش مسئولیت رهبری را ندارند.

با این حال ، ما معتقدیم هر فردی می تواند با افزایش توانایی ها و مهارت های خود به یک مدیر موفق تبدیل شود یا آمادگی پذیرش این نقش را پیدا کند.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در خصوص تکنیکهایی صحبت کنیم که به شما کمک می کند توانایی ها و آمادگی های لازم برای پذیرش مسئولیت رهبری را پیدا کنید.

یک) به توانایی های خود ایمان داشته باشید

متأسفانه برخی از مدیران نسبت به توانایی های خود شک دارند و مدام این ترس و دلهره را در درون خود حس می کنند که شاید نتوانند به خوبی از پس این مسئولیت برآیند.

همچنین نگران هستند مورد قضاوت دیگران قرار بگیرند یا از شکست می هراسند. تمامی این احساسات ، سطح عملکرد شما را به شدت کاهش خواهد داد. سعی کنید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و تمرکزتان را روی نقاط قوت خود صرف کنید.

تنها در این صورت است که می توانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و از کارهایی که در آنها توانایی لازم را ندارید یا نقاط ضعف شما هستند بپرهیزید.

اگر همین یک کار ساده را بتوانید انجام دهید اعتماد به نفس شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع دانستن اینکه رهبر مناسب چه کسی می تواند باشد می تواند بسیار کمک کننده باشد.

دو) ایجاد شفافیت در محیط کاری

بسیاری از مشکلاتی که در محیط های کاری پیش می آید حاصل عدم شفافیت و عدم آگاهی افراد از وظایف ، مسئولیتها ، عملکردها ، برنامه ها و اهداف شرکتهاست.

پس سعی کنید به عنوان یک مدیر ، همواره کارهای خود را با یک شفافیت انجام دهید و کارکنان خود را نیز در جریان این روندها قرار دهید.

اگر برندهای بزرگ دنیا را مورد بررسی قرار داده باشید متوجه خواهید شد که همه آنها کارشان را به طور شفافی انجام می دهند و کارکنانشان به دور از سردرگمی مشغول فعالیت و کار هستند.

سه) حفظ ثبات

سعی کنید به عنوان یک مدیر ، همواره در خلق و خو و روشهای عملکردی خود ثبات داشته باشید. کارکنان شما به عنوان افرادی که بیشترین ارتباط را با شما دارند حق دارند که رفتارهای شما را بتوانند پیش بینی کنند.

پیش بینی پذیر بودن شما یک احساس اعتماد و اطمینان در آنها ایجاد می کند. پس سعی کنید همواره روش و خلق و خوی قابل پیش بینی داشته باشید. مزایای رهبری بازار می تواند شما را در این مسیر بسیار کمک نماید.

چهار) ترسیم آینده

همواره سعی کنید به عنوان مدیر و رهبر یک گروه ، آینده شرکت و کارکنان را برایشان ترسیم کنید. همه انسانها دوست دارند بدانند در آینده چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد و در چه نقطه ای از زندگی یا شغل خود قرار دارند.

پس سعی کنید همواره یک آینده قابل پیش بینی و منطقی از آینده برند و کسب و کارتان برایشان ترسیم کنید تا به آینده امیدوار باشند.

تکنیکهای گفته شده در بالا از هر فردی می تواند یک مدیر موفق بسازد که بستگی بسیار زیادی به میزان تمرین و تلاش شما دارد که در این مسیر به موفقیت برسید.

نتیجه گیری تکنیکهای آمادگی برای پذیرش مسئولیت رهبری

در این مقاله خواندید که چگونه می توانید با تکنیک هایی نظیر ایمان داشتن به توانایی های خود، شفافیت در محیط کاری، حفظ ثبات و همینطور ترسیم آینده می توانید پذیرش مسئولیت رهبری را داشته باشید.

نظر شما

The post تکنیکهای آمادگی برای پذیرش مسئولیت رهبری   appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>
https://qmpmarketing.com/%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%d8%b4-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%b1%d9%87/feed/ 0
Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaContent_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 265

Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaThumbnail_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 266
مشکلات عمده در بازاریابی محصولات داخلی چیست ؟ https://qmpmarketing.com/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84/ https://qmpmarketing.com/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84/#respond Wed, 03 May 2023 08:17:21 +0000 https://qmpmarketing.com/?p=6696 اگر در خصوص مشکلات عمده در بازاریابی محصولات داخلی اطلاعاتی ندارید ،خواندن این مقاله را از دست ندهید. مقدمه مشکلات عمده در بازاریابی محصولات داخلی چیست ؟ یافتن بازار مناسب برای محصولات ، یکی از دغدغه های تولید کننده های داخلی است. رغبت مشتریان و مصرف کنندگان به کالاهای خارجی ، موجب شده است در […]

The post مشکلات عمده در بازاریابی محصولات داخلی چیست ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>

اگر در خصوص مشکلات عمده در بازاریابی محصولات داخلی اطلاعاتی ندارید ،خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مقدمه مشکلات عمده در بازاریابی محصولات داخلی چیست ؟

یافتن بازار مناسب برای محصولات ، یکی از دغدغه های تولید کننده های داخلی است. رغبت مشتریان و مصرف کنندگان به کالاهای خارجی ، موجب شده است در این میان برخی از محصولات مناسب داخلی نیز مشتریان و مخاطبان خود را نداشته باشند.

در بسیاری از مواقع ، مشتریان از وجود چنین محصولاتی یا کیفیت مناسب آنها با خبر نیستند. به همین دلیل ، بسیاری از تولید کنندگان داخلی نمی توانند مشتریان مناسب برای محصولات خود پیدا کنند.

بنابراین ، از نظر مشاور بازاریابی رقابت با کالاهای خارجی برای آنها دشوار است. اما مشاهده برخی از کالاهای داخلی نشان می دهد که ممکن است در میان آنها کالاهایی با کیفیتهای مناسب نیز وجود داشته ولی باز هم در یافتن مشتری موفق نیستند.

تجزیه و تحلیل این شرایط ثابت کرده است که تولید کنندگان داخلی در بسیاری از مواقع از تکنیکهای بازاریابی مناسب برای یافتن مشتریان استفاده نمی کنند.

به همین دلیل در این مقاله سعی شده است به عمده ترین عوامل مهمی که لازم است در بازاریابی محصولات داخلی به آنها توجه شود بپردازیم.

یک) همراهی با مردم

عمده ترین نقص در میان تولید کنندگان داخلی ، فاصله با مشتریان است. هم تولید کنندگان و هم بازاریابها باید خودشان را در کنار مشتریان قرار دهند. تولید کنندگان باید به درخواستهای مردم و مشتریان گوش فرا دهند.

تولید کننده ای که فقط مشغول تولید است و به مخاطبان و مشتریان خود توجهی نمی کند نمی تواند در مرحله فروش کالا و بازاریابی موفق باشد ؛ چرا که محصول یا خدماتی که تولید کرده است نمی تواند نیاز مشتریان را برآورده کند.

این را در نظر بگیرید که بهترین روشهای بازاریابی برای حفظ مشتری شما را در این مسیر کمک رسانی می کنند.

دو) آگاهی دادن به مشتریان

بازاریابهای محصولات داخلی ، زمانی موفق خواهند شد که مشتریان را از محصول جدیدی که تولید شده ، مزایا و کیفیت آن مطلع کنند.

یکی از موارد مهمی که ممکن است برای محصولات ما مشتری کافی پیدا نشود این است که مشتریان و مخاطبان از وجود محصول ما یا کیفیت آن مطلع نباشند.

در واقع باید این را بدانید که افزایش جمعیت تاثیر بر روی بازاریابی می گذارد.

سه) بالا بردن کیفیت محصولات

مصرف کنندگان همیشه متوجه کیفیت محصول می شوند و در تمامی محصولاتی که تهیه می کنند به دنبال این هستند که آن محصول کیفیت خوبی داشته باشند.

هر چند قیمت کالا از جمله مهمترین عوامل است که مشتریان را به سمت خود جلب می کند ولی این کیفیت محصول است که می تواند مشتریان دائمی و وفادار برای محصولات ما ایجاد کند.

پس بهتر است همیشه به دنبال افزایش کیفیت محصولات خود باشید.

چهار) بازاریاب رابط بین تولید کننده و مصرف کنندگان

بازاریابها باید به عنوان یک رابط امین تولید کننده و مصرف کنندگان باشند. این بازاریابها هستند که می توانند خواسته ها و نیازهای مشتریان را به گوش تولید کنندگان برسانند.

در صورتی که این اطلاعات و خواسته ها به درستی به گوش تولید کنندگان برسد و آنها مطابق با این اطلاعات به تولید محصول بپردازند بدیهی است که مشتریان زیادی را جذب خواهند کرد و محصولات داخلی نیز به اندازه محصولات خارجی ، مشتری خواهند داشت.

پنج) زمان سنجی مناسب

یکی دیگر از مواردی که می تواند در بازاریابی محصولات داخلی مهم باشد و هم اینکه بازاریابها باید به خوبی به آن توجه داشته باشند این است که نیازهای مشتریان را به موقع شناسایی و رسیدگی کنند.

یکی از عمده ترین مشکلات تولید کنندگان داخلی این است که نیازهای مشتریان را به موقع تشخیص نمی دهند و متناسب پاسخگو نیستند.

با دانستن درخصوص کارکردهای بازاریابی پنهان می توانید به مشکلات عمده در بازاریابی محصولات داخلی پی ببرید.

در برخی اوقات ، محصولی که آنها تولید می کنند از تکنولوژیهای روز عقب تر است و مشتریان ترجیح می دهند محصول خارجی که متناسب با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده خریداری کنند.

شش) برگزاری نمایشگاه

برگزاری نمایشگاه ها از جمله راههای مهم برای معرفی محصولات داخلی است. حضور در این نمایشگاه ها موجب می شود مشتریان با محصول شما ، با میزان کیفیت ، قیمت و ویژگیهای آن آشنا شوند. برگزاری نمایشگاه ها بهترین راه برای بازاریابی محصولات داخلی است.

هفت) تمرکز بر بازاریابی

یکی از مشکلات اساسی در بازاریابی محصولات داخلی در این است که نگاه بازاریابی برای محصولات وجود ندارد. به این منظور که همچنان تولید کالا را مقدم دانسته و بازاریابی را چندان مهم نمی دانند.

در حالی که داده های به دست آمده از تحقیقات بازار و اطلاعاتی که بازاریابها به شما می دهند موجب می شود تا محصولات خود را هماهنگ با نیاز مشتریان تولید کنید.

نتیجه گیری مشکلات عمده در بازاریابی محصولات داخلی

با توجه به مطالبی که گفته شده است می توان به این نتیجه دست یافت که عوامل مهمی هستند که در بازاریابی محصولات داخلی می توانند بسیار موثر واقع شوند. این عوامل شامل : همراهی با مردم ، آگاهی دادن به مشتریان ، بالا بردن کیفیت محصولات ، بازاریاب رابط بین تولید کننده و مصرف کنندگان ، زمان سنجی مناسب ، برگزاری نمایشگاه ، تمرکز بر بازاریابی می باشند.

نظر شما

The post مشکلات عمده در بازاریابی محصولات داخلی چیست ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>
https://qmpmarketing.com/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84/feed/ 0
Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaContent_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 265

Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaThumbnail_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 266
بهترین روشهای بازاریابی برای حفظ مشتری چیست ؟ https://qmpmarketing.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1/ https://qmpmarketing.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1/#respond Mon, 24 Apr 2023 13:48:56 +0000 https://qmpmarketing.com/?p=6692 در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش هایی بازاریابی برای حفظ مشتری آشنا نماییم. مقدمه بهترین روشهای بازاریابی برای حفظ مشتری همانطور که در مقالات قبلی نیز گفته شده است ، در بازاریابی نه تنها یافتن مشتریان جدید مهم است بلکه حفظ مشتریان کنونی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین […]

The post بهترین روشهای بازاریابی برای حفظ مشتری چیست ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>

در این مقاله سعی داریم تا شما را با روش هایی بازاریابی برای حفظ مشتری آشنا نماییم.

مقدمه بهترین روشهای بازاریابی برای حفظ مشتری

همانطور که در مقالات قبلی نیز گفته شده است ، در بازاریابی نه تنها یافتن مشتریان جدید مهم است بلکه حفظ مشتریان کنونی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

به همین دلیل همواره باید به دنبال یافتن راهها و روشهایی باشید که بتوانید مشتریان خود را به بهترین نحو حفظ کنید.

در این مقاله قصد داریم روشهایی را برای حفظ مشتریان به شما پیشنهاد دهیم که می توانند با اطمینان بالایی به شما کمک کنند تا بتوانید مشتریان خود را حفظ کنید.

یک) به پیشواز مشتریانتان بروید

انسانها همیشه دوست دارند مورد توجه دیگران باشند. از اینکه دیگران به آنها احترام بگذارند و توجه داشته باشند احساس بهتری نسبت به خودشان پیدا می کنند.

بنابراین بهتر است همیشه به پیشواز مشتریانتان بروید و این احساس احترام  و توجه را با این کار به آنها منتقل کنید. از نظر مشاور بازاریابی برای این کار بهتر است یک سیستم برای پیشواز از مشتریانتان طراحی کنید.

آنها از اینکه مورد استقبال شما قرار گرفته اند بسیار شگفت زده خواهند شد و اولین تصویری که از شما در ذهنشان نقش خواهد بست خاطره مربوط به استقبال شما از آنها خواهد بود.

دو) ارتباط با مشتریانی که نرخ بازگشت بالا دارند

تعدادی از مشتریان هستند که نرخ بازگشت آنها بالاست. یعنی به طور منظم به برند شما باز می گردند. این دسته از مشتریان را نباید به هیچ وجه از دست بدهید یا فراموششان کنید.

بلکه باید تلاش کنید از برنامه هایی برای ادامه ارتباط با این مشتریان استفاده کنید. حتی در صورتی که مطمئن هستید

این مشتریان به طور صد در صد به شما وفادار هستند و قصد کنار گذاشتن شما را ندارند باز هم باید در برنامه های بازاریابی خود به آنها توجه کنید و از آنها غافل نشوید.

در واقع شما باید از تکنیک های جذاب برای افزایش طول عمر مشتریان آگاهی لازم را داشته باشید.

سه) مشتریان در حال ریزش را دریابید

برخی دیگر از مشتریان شما نیز هستند که دیر یا زود ممکن است برند شما را رها کنند. به عنوان مثال ، فرض کنید یک وب سایت بارگزاری نرم افزارهای کامیپوتری دارید.

برخی از مشتریان که به طور دائمی از نرم افزارهای شما خریداری می کنند و جزء مشتریان با نرخ بازگشت بالا هستند که در قسمت قبل توضیح داده شد.

اما مشتریانی که در حال ریزش هستند یا دیر یا زود شما را رها می کنند غالباً نسخه های آزمایشی را خریداری می کنند ، یعنی تا زمانی که آن نسخه برایشان به صورت رایگان کار کند از آن استفاده می کنند

و برای نیازهای بعدی خود ممکن است به وب سایتهای دیگر مراجعه کنند و ارتباطشان با یکبار دانلود از و وب سایت شما پایان خواهد یافت.

شما باید آن دسته از کاربران یا بازدیدکنندگانی که از نسخه های آزمایشی شما خریداری می کنند به عنوان مشتریان در حال ریزش دریابید.

چهار) مشتریان قبلی را بازگردانید

برخی از مشتریان ممکن است پس از مدتی که با برند شما ارتباط داشتند برند شما را رها کنند. سعی کنید با یک برنامه منظم و از قبل برنامه ریزی شده مجدداً به سراغ آنها بروید و ارتباط قبلی را احیاء کنید.

پنج) اقدام جدی در مواجهه با ریزش مشتریان

بهتر است زمانی که داده های شما نشان می دهد مشتریان در حال ریزش هستند آن را جدی بگیرید و اقدام مناسبی در برابر این رویداد نشان دهید.

متاسفانه برخی از کسب و کارها ، ریزش مشتریان را در حد کاهش درآمد در نظر می گیرند و به عواقب طولانی مدت آن که به موقعیت آنها در بازار لطمه می زند توجهی ندارند.

در واقع آگاهی از نحوه برخورد با مشتریان ناراضی می تواند شما را در خصوص این موضوع بیشتر آگاه نماید.

به شما توصیه می کنیم حتی اگر میزان ریزش مشتریان شما در حدی نیست که اثرگذار یا قابل توجه باشد ولی همان میزان ریزش را نیز باید جدی بگیرید و دلایل آن را کشف کنید.

در صورتی که بتوانید دلایل ریزش آنها را کشف کنید می توانید اقدامات جدی و مناسب و به موقع در برابر این رویداد از خود نشان دهید.

شش) ایجاد شبکه ای از اطلاعات جامع مشتریان

شما زمانی می توانید مشتریان خود را حفظ کنید که اطلاعات جامعی از مشخصات آنها داشته باشید. فرض کنید تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست داده اید ولی هیچ راه ارتباطی یا اطلاعات تماس با آنها ندارید که موضوع را پیگیری کنید.

بنابراین شما با کلی علامت سوال باقی می مانید که دلیل روی گردانی یا ریزش این مشتریان چه بوده است ؟ از طرفی با بی اطلاعی از این موضوع نمی توانید برنامه صحیح برای حفظ سایر مشتریان داشته باشید.

به همین دلیل بهتر است یک شبکه اطلاعاتی وسیع و دقیق از اطلاعات  مشتریان داشته باشید.

این اطلاعات هم باید شامل مشخصات جمعیت شناختی مانند سن ، جنس ، تحصیلات باشد و هم اینکه نوع سلیقه یا علاقه مندیهای آنها را نیز شامل شود.

همچنین اطلاعات تماس از قبیل شماره تلفن ، آدرس ایمیل و غیره را نیز باید داشته باشید تا در صورت لزوم با آنها بتوانید تماس بگیرید.

این اطلاعات به شما کمک می کند داده های مفیدی را در خصوص نوع خریدها ، قیمت خریدها ، فاصله زمانی بین خریدها و غیره را به خوبی متوجه شوید و متناسب با آنها برنامه ریزی کنید.

هفت) مشتریان را دسته بندی کنید

یکی از مهمترین و استراتژیک ترین کارهایی که در حفظ مشتریان به شما کمک می کند دسته بندی کردن مشتریانتان است. شما با تعداد وسیعی از مشتریان سر و کار دارید که تفاوتهای زیادی ممکن است با هم داشته باشند.

اگر این تنوع را در نظر نداشته باشید همیشه برخی از آنها مورد غفلت و فراموشی قرار می گیرند و کم کم با برند شما خداحافظی می کنند چرا که شما به آنها توجهی ندارید و نیازهای آنها برایتان در اولویت نیست.

متاسفانه بسیاری از برندها هستند که این دسته بندی کردن را جدی نمی گیرند و برنامه ها را طوری طراحی می کنند که برای تمام مشتریان به صورت یکسان اجرا شود بدون اینکه تنوع و سلیقه های آنها را در نظر بگیرند.

این دسته بندی کردن مشتریان اطلاعات جمعیتی و روانشناسی بسیار مفیدی در اختیار شما قرار می دهد که می توانید متناسب با آنها محتوا و محصولات مناسب طراحی کنید.

با توجه به این اطلاعات می توانید پیشنهادهای خرید جدید و لوازم جانبی را ارائه دهید.

هشت) تجربه های موفق را ارائه دهید

اگر مشتریان تجربه موفقی با برند شما نداشته باشند تمامی تلاشهای شما برای حفظ آنها بی فایده خواهد بود.

بهتر است سعی کنید به ویژه در ابتدای ارتباط با مشتریان تجارب موفق و مثبتی را برای آنها فراهم کنید. تجربه هایی که تنها می توانند با ارتباط با برند شما کسب کنند.

نه) الوعده وفا

یکی از ویژگیهایی که می تواند مشتریان شما را بازگرداند وعده هایی است که شما به آنها عمل می کنید.

اگر دقیقاً همان چیزی که به مشتریان وعده داده اید را ارائه بدهید خواهید دید که مشتریان شما هر چه بیشتر بازگشت خواهند کرد و میزان ریزش آنها به شدت کاهش پیدا می کند. همچنین قدردانی از مشتریان می تواند در حفظ مشتری بسیار تاثیر گزار باشد.

سعی کنید از محصول خود به صورت غیر واقعی تعریف و تمجید نکنید و اگر ایرادی دارد ادعای خلاف واقع نداشته باشید.

حتی بهتر است عمل به وعده ها را شخصی سازی کنید. به این معنی که هر زمان به تعهدات خود عمل می کنید با اشاره به نام مشتری و وعده ای که عمل کرده اید این مسئله را شخصی سازی کنید تا اثر بیشتری داشته باشد.

به عنوان مثال ، می توانید در کانال های ارتباطی مختلف یا وب سایت خود به صورت نمونه وعده های داده شده و عمل شده به مشتریان را نشان دهید.

ده) خدمات پس از فروش

خدمات شما با خرید مشتریان از محصولتا تمام نمی شود. خوشبختانه چند سالی است که در ایران نیز به مسئله خدمات پس از فروش توجه می شود.

بسیاری از برندهای دنیا به خدمات پس از فروش بسیار پایبند هستند و حتی مشتریان پس از استفاده از محصولی و نارضایتی از آن می توانند محصول را برگشت بزنند.

هر چند در ایران چنین خدماتی پس از فروش برای مشتریان وجود ندارد ولی خوشبختانه در سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشته و اغلب برندها و تولید کنندگان از کمترین تا بیشترین میزان خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه می دهند.

یازده) مشتریان مناسب را حفظ و نگهداری کنید

یکی از اشتباهاتی که هنگام بازاریابی ممکن است اتفاق بیافتد این است که تمرکز بر نگهداری تمامی مشتریان باشد.

این کار می تواند میزان تمرکز و توجه شما را کم کرده و نتوانید به مشتریان اصلی خود رسیدگی کنید.در واقع رفتار با مشتریان سختگیر را باید بدانید تا بتوانید آنها را حفظ و نگهداری کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم ابتدا مشتریان مناسب خود را شناسایی کرده که همان گروه های هدف شما هستند و سپس تمرکز اصلی را روی آنها بگذارید ، زیرا درآمد اصلی شما از طریق این مشتریان است.

دوازده) در جاهایی که مشتریان هستند حضور پیدا کنید

شما باید خودتان را دوست و صمیمی با مشتریان نشان دهید. برای این کار لازم است هر جایی که آنها حضور دارند شما نیز حضور پیدا کنید.

معمولاً افرادی که با هم دوست و صمیمی هستند تفریحات و علاقه مندیهای مشترکی دارند. شما نیز باید سعی کنید هر چه بیشتر خودتان را شبیه به مشتریانتان نشان دهید.

برای این کار در رسانه ها ، شبکه ها و جاهایی که آنها هستند شما نیز حضور پیدا می کنید و به ارائه پیشنهادات خود می پردازید.

نتیجه گیری بهترین روشهای بازاریابی برای حفظ مشتری

همانطوری که در این مقاله خواندید با روش هایی نظیر: پیشواز مشتریان رفتن ، ارتباط با مشتریانی که نرخ بازگشت بالا دارند ، پیدا کردن مشتریان در حال ریزش ، اقدام جدی در مواجهه با ریزش مشتریان ، ایجاد شبکه ای از اطلاعات جامع مشتریان ، دسته بندی کردن مشتریان ،  ارائه تجربه های موفق ، به عهد خود وفا کنید ، خدمات پس از فروش ، نگهداری مشتریان مناسب ، حضور در مکان هایی که مشتریان هستند.

نظر شما

The post بهترین روشهای بازاریابی برای حفظ مشتری چیست ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>
https://qmpmarketing.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d9%85%d8%b4%d8%aa%d8%b1/feed/ 0
Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaContent_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 265

Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaThumbnail_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 266
استفاده از تیک تاک در بازاریابی https://qmpmarketing.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%aa%d8%a7%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/ https://qmpmarketing.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%aa%d8%a7%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/#respond Wed, 12 Apr 2023 14:13:50 +0000 https://qmpmarketing.com/?p=6686 در این مقاله سعی شده استفاده از تیک تاک در بازاریابی را شرح دهیم. مقدمه استفاده از تیک تاک در بازایابی تیک تاک این روزها جزء اسمهایی است که خیلی به گوش می رسد. هر سلیبریتی یا فرد مشهوری که می شناسید معمولاً در آن فعالیت دارد. افرادی که در خارج از ایران هستند میزان […]

The post استفاده از تیک تاک در بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>

در این مقاله سعی شده استفاده از تیک تاک در بازاریابی را شرح دهیم.

مقدمه استفاده از تیک تاک در بازایابی

تیک تاک این روزها جزء اسمهایی است که خیلی به گوش می رسد. هر سلیبریتی یا فرد مشهوری که می شناسید معمولاً در آن فعالیت دارد.

افرادی که در خارج از ایران هستند میزان استفاده شان بیشتر از ایرانیان است و این پلتفرم در کشورهای دگیر زودتر از ایران جایگاه خود را توانسته پیدا کند.

در ابتدای ورود این پلتفرم به بازار ، بیشتر کاربران آن نوجوانانی بودند که تصاویر و فیلم های طنز تهیه می کردند و در این پلتفرم بارگزاری می کردند. تیک تاک جزء پلتفرم هایی بود که به سرعت رشد کرد.

پشت سر گذاشتن پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک کار چندان راحتی نیست اما این پلتفرم جدید توانسته تا حدودی جای آنها را بگیرد و توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.

از نظر مشاور بازاریابی دنیای تجارت و بازاریابی از جمله عواملی است که گسترش این پلتفرم کمک زیادی کرده است. رقابتی شدن روز به روز دنیای تجارت موجب شده است بسیاری از پلتفرم ها به سرعت رشد پیدا کنند.

چرا که تبدیل به بسترهای مناسبی برای فعالیتهای بازاریابی با هزینه و زحمت کمتری شده اند. اگر دنیای بازاریابی و تجارب با این سرعت رشد پیدا نمی کرد قطعاً بسیاری از پلتفرم ها چندان گسترش پیدا نمی کرد.

مهم ترین موضوع مورد توجه بازاریابان

یکی از مهمترین موضوعاتی که در این میان باید مورد توجه بازاریابان باشد این است که فنون استفاده از آن را بدانند تا بتوانند به خوبی از آن استفاده کنند.

بنابراین بهتر است نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید تا بتوانید از این امکانات به خوبی استفاده کنید. شما باید بتوانید به عنوان یک بازاریاب با کمترین و کوتاه ترین محتوا ، مشتریان و مخاطبان را شیفته برند و محصول خود کنید.

این کار به ظاهر آسان به نظر می رسد ولی در عمل خواهید دید که دانش ، مهارت و برنامه ریزی خاص خود را می طلبد.

برخی از افراد تصور می کنند اگر نحوه استفاده از یک شبکه اجتماعی را بدانند می توانند در سایر شبکه های اجتماعی نیز از آن تکنیک ها استفاده کنند ؛ ولی واقعیت این است که هر پلتفرمی سبک ها و شیوه های خود را دارد و شما باید به آنها آگاهی داشته باشید.

با این مقاله همراه باشید تا روشهای بازاریابی و تولید محتوا در پلتفرم جدید و محبوب تیک تاک را با شما به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بدانید : کاربرد قانون ۲۰/۸۰ در فروش   

یک) محتواهای طنز

یک از علتهای اصلی محبوبیت و رشد سریع این پلتفرم استفاده از محتوای طنز برای مخاطبان بوده است. همه کلیپ هایی که در تیک تاک به اشتراک گذاشته می شوند مضامین طنز و خنده دار دارند.

بازاریابهایی که در تیک تاک بازاریابی می کنند به خوبی می دانند که افراد در تیک تاک به دنبال محتوای طنز و سرگرم کننده هستند.

بنابراین ، اگر قصد دارید محتوا برای تیک تاک تهیه کنید باید کلیپ های طنز و خنده دار تهیه کنید.

این نکته لازم به ذکر است که مطالب طنز و خنده دار همیشه مخاطبان بیشتری داشته اند و بیش از سایر محتواها توسط مخاطبان و کاربران پیگیری شده اند.

دو) آپدیت لحظه به لحظه

از دیگر روشهایی که برای استفاده موفق از تیک تاک باید به بکار برد این است که هر لحظه لازم است آپدیت شود. می توانید بخشهایی از یک فیلم را صداگذاری کنید یا ویدئوهایی را تهیه کنید که در آنها محتوای طنز وجود دارد.

البته این ویژگی فقط منحصر به پلتفرم تیک تاک نمی باشد و در تمامی پلتفرم ها هر چقدر بتوانید به روز باشید و پیامهای خود را با فاصله زمانی مناسب و کمتری به روز رسانی کنید زمینه های موفقیت شما افزایش پیدا می کند ؛

چرا که بهتر می توانید با مخاطبان ارتباط خود را حفظ کنید و آنها متوجه می شوند که شما به تولید محتوا برای مخاطبان خود و حفظ ارتباط با آنها اهمیت قائل هستید.

سه) اختصاص به اهداف ویژه

روز به روز بر تعداد شبکه های اجتماعی افزوده می شود. بسیاری از افراد از اینکه این همه شبکه اجتماعی آنها را احاطه کرده است ممکن است احساس خوبی نداشت باشند.

از طرفی برخی نیز ممکن است چنین تصور کنند که حتماً باید از همه این پلتفرمها به یک شکل استفاده کنند تا بتوانند گروه های بیشتری از مخاطبان خود را حفظ کنند.

اما واقعیت این است که تعداد پلتفرم ها و بسترهای مجازی بسیار زیاد است و نمی توان همه آنها را به خوبی مدیریت کرد.

به دلیل گستردگی شبکه های اجتماعی و لزوم استفاده از همه آنها برای اهدافتان ، بهتر است هر کدام از آنها را به محتوای ویژه ای اختصاص دهید.

شما به عنوان یک برند احتمالاً چندین هدف گوناگون دارید ، به شما توصیه می کنیم هر کدام از هدفهایتان را در یک شبکه اجتماعی دنبال کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

بیشتر بدانید: کارکردهای بازاریابی پنهان

چهار) اضافه کردن چالش ها

یکی از دیگر از روشهای استفاده مناسب از تیک تاک راه اندازی چالش هاست. از آنجایی که مردم در طول روز درگیر مسائل گوناگون هستند به شدت نیاز دارند کمی از این فضا دور باشند و بتوانند یک فعالیت تفریحی را تجربه کنند.

به همین دلیل افراد همیشه از چالش ها به خوبی استقبال کرده اند.

چالش ها کارهای جالبی هستند که برای مدتی رواج پیدا می کنند و افراد با انجام آن و ارسال عکس و فیلم در شبکه های اجتماعی ، دیگران را در تجربه های خود شریک می کنند.

از آنجایی که محتوای تیک تاک لازم است طنز گونه باشد بنابراین هیچ چالشی به اندازه چالش های طنزگونه نمی توانند برای افراد جذاب باشند.

پنح) نمایش مراحل ساخت یا تولید یک محصول

از دیگر اقداماتی که برندهای بزرگ برای جلب نظر مخاطبان انجام می دهند و عکس و فیلم های آن را در شبکه های اجتماعی به ویژه تیک تاک به نمایش می گذارند تهیه عکس و فیلم از مراحل ساخت یا تهیه یک محصول است.

به عنوان مثال ، بسیاری از رستورانهای بزرگ و برند دنیا معمولاً فیلم هایی را از مراحل آماده سازی مواد غذایی تهیه می کنند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

شش) ایجاد هشتک های اختصاصی

تیک تاک نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی می تواند فضای مناسبی برای ایجاد هشتک ها باشد. بسیاری از افراد و برندها برای اینکه پیامی را به بازدید اکثر افراد برسانند.

سعی می کنند آن را تبدیل به هشتک نمایند تا میزان بازدید آن افزایش پیدا کند. برندهای بزرگی مانند “رد بول” نیز از جمله برندهایی هستند که از امکانات هشتک در تیک تاک استفاده می کنند تا میزان هیجان ایجاد شده در افراد را افزایش دهند.

هفت) به کوتاه ترین شکل ممکن حرف بزنید

برندهایی که با پلتفرم تیک تاک کار می کنند به خوبی می دانند که تیک تاک جای زیاد حرف زدن نیست. به همین دلیل سعی می کنند کوتاه ترین محتوا را تولید کنند.

تیک تاک تکلیف مخاطبان و افرادی که قرار است محتوا در آن تولید کنند را مشخص کرده است. همه افرادی که با این پلتفرم سر و کار دارند به خوبی می دانند که باید یک محتوای کوتاه ، خنده دار و جذاب تولید کنند.

البته این طور هم نیست که محتوا فقط قصد خنداندن مخاطب را داشته باشد ، بلکه می تواند آموزش دهنده نیز باشد.

اگر بتوانید یک محتوای خنده دار ولی آموزنده طراحی کنید قطعاً افراد زیادی از آن استقبال خواهند کرد.

هشت) بازاریابی توسط مشتریان

تیک تاک بستر مناسبی برای بازاریابی توسط مشتریان است. برخی از افرادی که قبلاً از یک محصول استفاده کرده اند برای اینکه کیفیت آن را به دیگران نیز نشان دهند معمولاً سعی می کنند یک ویدئو تهیه کنند و کیفیت محصول استفاده شده را به دیگران نشان دهند.

این به عنوان یک فرصت طلایی است که برندها می توانند از آن استفاده کنند. حتی برندهای بزرگی مانند اپل نیز از این ظرفیت به خوبی استفاده می کنند.

برخی از افراد که از محصولات اپل استفاده می کنند برای اینکه کیفیت این محصول را به دیگران نیز نشان دهند فیلم یا عکسی از محصول تهیه می کنند و دیگران را نیز در تجربه خود شریک می کنند.

به همین دلیل بسیاری از برندهای دنیا سعی کردند زود دست به کار شده و در این پلتفرم جدید عضو شوند.

نه) توجه به جوانان

تیک تاک پلتفرمی است که به نظر می رسد مخاطب و کاربران اصلی آن جوانان هستند. از آنجایی که امکاناتی را برای گیمرها فراهم کرده و محتوای آن نیز طنز و کلیپ های خنده  دار است مخاطبان اصلی آن جوانان هستند.

اگر شما نیز جزء مشاغلی هستید که جوانان گروه اصلی یا هدف شما هستند می توانید از تیک تاک به عنوان پلتفرم اصلی خود استفاده کنید و از این طریق به جوانان نزدیکتر شوید.

نتیجه گیری استفاده از تیک تاک در بازاریابی

همانطوری که خواندید می توان از تیک تاک برای بازاریابی استفاده نمود. روشهای بازاریابی و تولید محتوا را می توانیم مواردی شامل محتواهای طنز ، آپدیت لحظه به لحظه ، اختصاص به اهداف ویژه ، اضافه کردن چالش ها ، نمایش مراحل ساخت یا تولید یک محصول ، ایجاد هشتک های اختصاصی ، به کوتاه ترین شکل ممکن حرف زدن ، بازاریابی توسط مشتریان و توجه به جوانان اشاره نمود.


مقالات مرتبط

اهمیت مداومت در بازاریابی محتوا

افزایش جمعیت چه تاثیری بر حوزه بازاریابی می گذارد ؟  

کارکردهای بازاریابی پنهان

نظر شما

The post استفاده از تیک تاک در بازاریابی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>
https://qmpmarketing.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%db%8c%da%a9-%d8%aa%d8%a7%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/feed/ 0
Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaContent_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 265

Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaThumbnail_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 266
کارکردهای بازاریابی پنهان https://qmpmarketing.com/%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%be%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%86/ https://qmpmarketing.com/%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%be%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%86/#respond Sun, 02 Apr 2023 18:33:22 +0000 https://qmpmarketing.com/?p=6675 با خواندن این مقاله می توانید به کارکردهای بازاریابی پنهان آشنا شوید. مقدمه کارکردهای بازاریابی پنهان آیا تا کنون بیلبوردهای تبلیغاتی یا پوسترهایی را دیده اید که در حال تبلیغ و بازاریابی برای یک محصول هستند ولی اطلاعات ناقصی درباره آن ارائه می دهند ؟ به عنوان مثال ممکن است نام برند خود را ناقص […]

The post کارکردهای بازاریابی پنهان appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>

با خواندن این مقاله می توانید به کارکردهای بازاریابی پنهان آشنا شوید.

مقدمه کارکردهای بازاریابی پنهان

آیا تا کنون بیلبوردهای تبلیغاتی یا پوسترهایی را دیده اید که در حال تبلیغ و بازاریابی برای یک محصول هستند ولی اطلاعات ناقصی درباره آن ارائه می دهند ؟

به عنوان مثال ممکن است نام برند خود را ناقص بنویسند یا با یک مهارت خاصی سعی کنند نام برند یا محصول خود را مخفی کنند ؟ آیا تا به این فکر کرده اید که این چه روش تبلیغاتی یا بازاریابی است ؟

حتماً با خود گفته اید که این روش بازاریابی ممکن است نتیجه بخش نباشد یا تعجب کنید که این چه روش بازاریابی می تواند باشد که مخاطبان را گیج کرده است ؟

برخی از افراد در مقابل این نوع بازاریابی با دید بدبینانه نگاه می کنند و تصورشان این است که این روش به جایی نمی رسد. برخی دیگر این روش را بسیار کارآمد می دانند.

واقعیت این است که این روش از بازاریابی یک روش استراتژیک و آگاهانه است. افرادی که با این روش بازاریابی می کنند در واقع به دنبال جلب توجه هستند.

آنها می خواهند با حالت مخفیانه ای که ایجاد می کنند یا اطلاعاتی که به صورت کامل به مخاطب نمی دهند ، او را نسبت به محصول خود کنجکاو کنند.

آنها سعی می کنند مخاطبان را به سمت محصول خود بکشانند تا جذابیت بیشتری برای آنها داشته باشد.

در ادامه به تحقیقات بیشتری که انجام شده است پرداخته ایم : 

از نظر مشاور بازاریابی این نوع بازاریابی موجب جلب نظر بسیاری از مخاطبان می شود. سالها پیش نیز این نوع بازاریابی در تبلیغاتهای تلویزیونی به وفور دیده می شد.

اما امروزه به شکل بیلبورد بیشتر به چشم می خورد. سیستم روانی انسانها به گونه ای است که سعی می کنند اطلاعات ناقصی که در ذهن آنهاست به هر نحوی شده کامل کنند.

آنها اطلاعات ناقص را در سیستم روانی خود به شکل کامل تصور می کنند.

همین نشان می دهد که دادن اطلاعات ناقص می تواند مشتریان و مخاطبان را به شدت کنجکاو کرده و به سمت تکمیل کردن اطلاعات خود از محصول یا برند تبلیغ شده بکشاند.

هدفی که در بازاریابی وجود دارد این است که توجه و تمرکز مشتریان یا مخاطبان را به خود جلب کنند. به همین دلیل به شما نیز پیشنهاد می شود تا از این روش استفاده کنید.

به روشهای مختلف می توانید از این روش استفاده کنید. در ادامه به چند روش از آن اشاره می کنیم.

یک) نوشتن نام به شکل ناکامل

یکی از روشها این است که نام برند خود را به صورت ناقص بنویسید. افراد برایشان جالب خواهد شد که نام کامل این برند چیست و مربوط به چه نوع محصولات یا خدماتی است.

شما می توانید این روش را در هر کدام از حروف مربوط به نام برند یا محصول اعمال کنید. برخی از شرکتها سعی می کنند حرف ابتدایی یا میانی یا انتهایی نام محصول یا برند خود را مخفی کنند.

اما پیشنهاد ما به شما این است که حرف میانی نام برندتان را مخفی کنید یا با فاصله بنویسد.

زیرا معمولاً حرف میانی یک نام در نحوه تلفظ یا کامل شدن یک نام نقش بیشتری دارد. همچنین زمانی که تبلیغ آن تهیه می شود از نظر ابعاد و فاصله با وسط متن نیز اندازه آن جذاب تر است.

حتی می توانید در فاصله میان حرف ابتدایی و انتهایی یک کلمه از تصاویر نیز استفاده کنید که استفاده از این روش بسیار پر کاربرد است.

دو) تصویر ناقص

می توانید از تصویر ناقص عکس محصول خود استفاده کنید.

به عنوان مثال ، هر محصولی که عرضه می کنید بخشی از آن را در برنامه های تبلیغاتی خود به نمایش بگذارید و باقی تصویر آن را پنهان کنید. این تصویر ناقص می تواند کنجکاوی زیادی را تحریک کند.

سه) رنگ محصول

اگر رنگ محصول شما رنگ ویژه و مفهوم داری است می توانید در بازاریابی از رنگ محصول یا برند خود استفاده کنید و اشاره ای به محصول خود نکنید. این روش نیز از روشهای جذاب است.

نتیجه گیری کارکردهای بازاریابی پنهان

در این مقاله خواندید که چگونه می توانید کارکردهای بازاریابی پنهان را یاد بگیرید و بدانید که نوشتن نام به شکل ناکامل ، تصویر ناقص ، رنگ محصول می توانند تاثیر گذار بر کاردکردهای بازاریابی باشند.


مقالات مرتبط

برند و برندسازی

افزایش جمعیت چه تاثیری بر حوزه بازاریابی می گذارد ؟  

اهمیت مداومت در بازاریابی محتوا

نظر شما

The post کارکردهای بازاریابی پنهان appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>
https://qmpmarketing.com/%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%be%d9%86%d9%87%d8%a7%d9%86/feed/ 0
Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaContent_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 265

Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaThumbnail_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 266
کاربرد قانون ۲۰/۸۰ در فروش    https://qmpmarketing.com/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-20-80-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/ https://qmpmarketing.com/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-20-80-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/#respond Fri, 24 Mar 2023 19:15:25 +0000 https://qmpmarketing.com/?p=6673 در این مقاله سعی داریم تا شما را با قانون ۲۰/۸۰ در فروش آشنا نماییم. مقدمه کاربرد قانون ۲۰/۸۰ در فروش   مدیریت فروش و فرآیند آن از جمله کارهای سخت و پیچیده است. هر چند بسیاری از صاحبان مشاغل به ویژه در ایران چنین تصور می کنند که مرحله فروش جزء راحت ترین مراحل است. […]

The post کاربرد قانون ۲۰/۸۰ در فروش    appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>

در این مقاله سعی داریم تا شما را با قانون ۲۰/۸۰ در فروش آشنا نماییم.

مقدمه کاربرد قانون ۲۰/۸۰ در فروش  

مدیریت فروش و فرآیند آن از جمله کارهای سخت و پیچیده است. هر چند بسیاری از صاحبان مشاغل به ویژه در ایران چنین تصور می کنند که مرحله فروش جزء راحت ترین مراحل است.

اما در واقع این مرحله یکی از دشوارترین مراحل فرآیند تولید و عرضه محصول است.

زمانی که به مرحله فروش می رسید با مشتریانی سر و کار دارید که کوچکترین عاملی بر رغبت یا عدم رغبت آنها برای خرید تأثیر می گذارد.

از نظر مشاوره بازاریابی در بسیاری از مواقع ممکن است به عنوان یک فروشنده یا مدیر فروش ، تمامی تلاش خود را برای فروش یک محصول به خرج می دهید اما در نهایت در کمال ناباوری موفق به فروش آن محصول نمی شوید.

همین تجربیات شکست است که دانش ما در زمینه فروش را افزایش می دهد. تجربیات به ما کمک می کند تا نقطه ضعف ها و قوتهای خود را در این زمینه پیدا کنیم.

با مقایسه کردن شرایطی که در آن توانستیم محصول خود را به فروش برسانیم با شرایطی که هرگز در این کار موفق نشدیم به داده های قابل اطمینان برسیم و بتوانیم کار خود را به درستی انجام دهیم.

برایان تریسی به عنوان یکی از موفق ترین افراد در دنیاست که توانسته در زمینه کسب و کار ، موفقیت های زیادی کسب و کند و امروزه به عنوان یک الگو برای بسیاری از بازاریابها در آمده است.

ادامه مقدمه کاربرد قانون ۲۰/۸۰ در فروش  

او معتقد است در فرآیند فروش ، نزدیک به ۸۰ درصد یعنی بخش عمده تلاش و انرژی خود را باید برای یافتن و صحبت کردن با مشتریان صرف کنید.

یعنی به فکر این نباشید که با اندک زحمتی بتوانید مشتریان مورد نظر خود را پیدا کنید یا آنها را برای خرید کردن راضی کنید.

بلکه عمده تلاش شما باید صرف پیدا کردن و سپس صحبت کردن با مشتریان شود. زمانی که توانستید وقت و انرژی کافی را در این زمینه صرف کنید حال فرصت فروش محصول به مشتریان است.

باید تلاش کنید باقی مانده انرژی خود را برای نهایی کردن فروش اختصاص دهید.

آن چیزی که از توصیه برایان تریسی می توان متوجه شد این است که شما باید زمان و انرژی زیادی را صرف مشتریان بالقوه کنید و در مرحله اول به تنها چیزی که نباید فکر کرده و تمرکز کنید این است که محصول خود را به فروش برسانید.

بهتر است بدون تمرکز بر فروش یا میزان فروشتان ، فقط به صحبت کردن و دادن اطلاعات کافی به مشتریان بپردازید.

در نهایت با سپری شدن این مرحله خواهید دید که مشتریان شما بدون هیچ تلاشی ، تمایل به خرید از شما دارند. اما به نکاتی که باید در مرحله ۸۰ درصدی قضیه ، یعنی مرحله صحبت کردن صرف کنید در ادامه می پردازیم.

یک) زیاد حرف نزنید

یادتان باشد که مشتریان شما به یک فرصت برای فکر کردن یا مقایسه کردن محصولات شما دارند ، پس سعی نکنید این زمان را از آنها بگیرید. تلاش کنید فرصت کافی در اختیار آنها قرار دهید تا آنها دچار نگرانی و اضطراب نشوند.

دو) سوالات کوتاه و مناسب بپرسید

برخی از فروشنده ها از همان لحظه اول که مشتریان وارد فروشگاه آنها می شوند شروع به پرسیدن سوالات مختلف و صحبت کردن با مشتریان می کنند.

سعی کنید پس از زمان اولیه و لازمی که به خریداران داده اید با سوالات کوتاه و در عین حال مناسب و مهم آنها را راهنمایی کنید.

لازم نیست همه نوع سوالی از آنها بپرسید تا اینکه به یک محصول مشخص برسید.

فقط کافی است چند سوال بسیار مناسب و کلیدی بپرسید و مجدد فرصت فکر کردن و تصمیم گیری به مشتریان بدهید تا آنها خودشان برای خرید کردن راغب شوند.

سه) سعی نکنید سریع قیمت محصول را بیان کنید

ابتدا مطمئن شوید که مشتریان شما به دنبال چه نوع محصولی هستند ، پس از اینکه از این جنبه اطمینان کسب کردید قیمت محصول را بیان کنید.

چهار) رفتار مودبانه

رفتار مودبانه یک فروشنده در جذب مشتریان حائز اهمیت بالایی است. مشتریان تلاش می کنند با افرادی معامله کنند که از حیث شخصیت افراد قابل احترامی باشند.

پس سعی کنید کارتان را به درستی انجام دهید و با مشتریان خود رو راست و مودبانه برخورد کنید.

بیشتر بخوانید: با چه روشهایی می توانیم آرامش خود را در محیط کاری بازاریابی و فروش حفظ کنیم ؟

پنج) ظاهر و رفتار

لباسی که یک فروشنده بر تن کرده است یا نوع رفتارهایی که دارد می تواند اطمینان مشتریان را جلب کرده یا آن را سلب کند.

تلاش کنید همیشه نوع پوشش و رفتار شما به گونه ای باشد که افراد در مواجهه با شما بتوانند به شما اعتماد کنند.

با نگاهی به مطالب گفته شده در بالا می توان به این نتیجه رسید که مرحله فروش یک محصول در انتهای پروسه فروش قرار دارد و قبل از آن باید مراحلی طی شود که عمده ترین عامل تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت در فروش است.

نتیجه گیری کاربرد قانون ۲۰/۸۰ در فروش  

در این مقاله خواندید که می توانیم با کاربرد قانون ۸۰ /۲۰ در فروش که به مواردی مانند: زیاد حرف نزدن ، پرسش سوالات کوتاه ، سعی نکنید سریع قیمت محصول را بیان کنید ، رفتار مودبانه ، ظاهر و رفتار مناسب.


مقالات مرتبط

تکنیکهایی که شما را به یک ستاره فروش تبدیل می کند !

اهمیت فروشنده در اعتبار بخشی به برند و میزان فروش

چگونه می توانیم میزان سود مشتریان را افزایش دهیم ؟

چند رویکرد ساده برای افزایش بهره وری واحد فروش خود انتخاب کنید

چگونگی مواجهه با خطاها و اشتباهات کاری در واحد فروش

نظر شما

The post کاربرد قانون ۲۰/۸۰ در فروش    appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>
https://qmpmarketing.com/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%88%d9%86-20-80-%d8%af%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4/feed/ 0
Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaContent_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 265

Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaThumbnail_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 266
ارکان اصلی ارتباط در بازار   https://qmpmarketing.com/%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1/ https://qmpmarketing.com/%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1/#respond Sun, 19 Mar 2023 09:32:00 +0000 https://qmpmarketing.com/?p=6670 در این مقاله به نقاط قوت داشتن یک سامانه یا سیستم مدیریت مشتریان اشاره می کنیم. مقدمه ارکان اصلی ارتباط در بازار  برقراری رابطه در بازار ، یکی از اصول مهم موفقیت در آن است. اگر شما نتوانید ارتباط خوبی برقرار کنید به هیچ عنوان قادر نخواهید بود موقعیت خود را در بازار بهبود ببخشید […]

The post ارکان اصلی ارتباط در بازار   appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>

در این مقاله به نقاط قوت داشتن یک سامانه یا سیستم مدیریت مشتریان اشاره می کنیم.

مقدمه ارکان اصلی ارتباط در بازار 

برقراری رابطه در بازار ، یکی از اصول مهم موفقیت در آن است. اگر شما نتوانید ارتباط خوبی برقرار کنید به هیچ عنوان قادر نخواهید بود موقعیت خود را در بازار بهبود ببخشید یا در حالت ثابت نگه دارید.

از نظر مشاور بازاریابی یکی از مهمترین ارتباط هایی که در بازار باید مورد توجه قرار بگیرد و در اولویت شما باشد ارتباط با مشتریان است.  امروزه سیستم های مختلفی برای رهبری و مدیریت کردن ارتباط با مشتریان وجود دارد.

هدف همه ی آنها هم این است که بتوانند از طریق برقراری ارتباط با مشتری ، رضایت آنها را به حداکثر برسانند.

زمانی که مشتریان از کار شما راضی هستند تمامی قسمت های فعالیت و کسب و کار شما بسیار راحت می تواند به هدفهای مورد نظر و موفقیت دست پیدا کنند.

برخی از برندهای بزرگ که مخاطبان و مشتریانی از سراسر دنیا دارند کار برایشان سخت تر است. چرا که قرار است مشتریانی را از گروه های مختلف با سلیقه و فرهنگ های مختلف از سراسر دنیا داشته باشند یا جلب کنند.

بنابراین اگر این برندها نتوانند یک سیستم یکپارچه مدیریتی برای مدیریت کردن این مشتریان داشته باشند نمی توانند موفق شوند.

چرا که به کمک این سیستم است که می توانند نحوه ی برقرار ارتباط با مشتریان مختلف را برنامه ریزی کنند تا بتوانند برنامه هایی را برای جلب رضایت و توجه مشتریان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: برند و برندسازی

یک) کمتر پول خرج کنید

هر شرکتی به دنبال این است که بداند با چه روش یا روش هایی می تواند کمترین هزینه و بیشترین کارآیی را داشته باشد.

اگر شما از روشی استفاده کنید که هزینه های زیادی به دنبال داشته باشد گاهی ممکن است به ارزش مزیتی که به دست می آورید نیارزد و فقط زمان خود را از دست داده باشید.

در حالی که اگر بتوانید با کمترین هزینه این کار را انجام بدهید قطعاً موفق تر خواهید شد و مزیت و سود آن بیشتر از زحمت یا سرمایه گذاری شما خواهد بود.

اولین نقطه قوتی که داشتن یک سامانه یا سیستم مدیریت مشتری برای شما دارد این است که هزینه های شما را به شدت کاهش می دهد.

به ویژه در این شرایط و وضعیت اقتصادی ، کسب و کارها به قدری هزینه دارند که کاهش هزینه ها در هر قسمتی می تواند برایشان مفید باشد. در واقع شما باید روش متفاوت و کم هزینه بازاریابی را بدانید.

داشتن سیستم مدیریت مشتریان و ارتباط با آنها به شما کمک می کند بدون صرف هزینه اضافی و مشورت گرفتن و پرداخت هزینه های مشورت با افراد و متخصصین و کارشناسان مختلف ، بتوانید به صورت هوشمند ارتباط با مشتریان را سامان دهی کنید.

اگر نخواهید از  کارشناسان مختلف می توان استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر قرار نباشد از کارشناسان مختلف استفاده کنید قطعاً هزینه های بسیار زیادی در جیبتان باقی خواهد ماند و می توانید آن را در بخش های دیگر صرف کنید.

علاوه بر اینکه تا این حد از هزینه های شما کاسته می شود بلکه کیفیت فعالیت ها و ارتباط شما با مشتریان نیز افزایش می یابد. بنابراین داشتن چنین سامانه یا سیستمی سراسر سود خواهد بود.

استفاده از چنین استراتژی های هوشمندانه ای همیشه شما را یک سر و گردن در بازار بالاتر از رقیبانتان نگه خواهد داشت و به مشتریان شما نشان خواهد داد که شما در کار خود حرفه ای و متخصص هستید.

دو) زمان را از دست ندهید !

یکی از بزرگترین سرمایه های شما در کسب و کارتان “زمان ” است. هر چند زمان خریدنی نیست و به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

اما بعد از مدتی متوجه خواهید شد که همین سرمایه رایگان چقدر می تواند برای شما سودبخش باشد. شما اهمیت زمان را موقعی درک می کنید که می بینید دقیقاً در حساس ترین موقع زمانی توانسته اید یک تصمیم درست بگیرید یا از یک شرایط استثنایی استفاده کنید و در مواقعی که یک فرصت طلایی را از دست می دهید.

زمان و اهمیت آن دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از کارآفرینان به آن به چشم آخرین مرحله ای می بینند که باید در تمامی مراحل از آن رد شوند تا بتوانند روی موفقیت را ببینند.

متاسفانه زمان معمولاً در شرایطی که شما گرفتار شده اید بیشتر خودش را نشان می دهد و به سراغ شما می آید. گاهی ممکن است حتی موجب ورشکستگی یا شکست های بزرگ در برند و کسب و کار شما شود.

بنابراین در هر لحظه ای باید به این مولفه مهم توجه داشته باشید. قرار نیست با این صحبت ها ته دل شما خالی شود یا بترسید.

ادامه مطلب در خصوص از دست ندادن زمان

بلکه در دنیای که عصر دیجیتال است و شما می توانید به راحتی آب خوردن بسیاری از کارها را انجام بدهید پس بهتر است این ظرفیت در مدیریت کردن زمان نیز استفاده کنید.

باید این نوید را نیز به شما بدهیم که امروزه با انواع امکانات اینترنتی و دیجیتالی که وجود دارد دیگر کمتر شاهد از دست رفتن فرصت ها هستیم.

دیگر لازم نیست شما در طول شبانه روز با مشتریان خود ارتباط داشته باشید. بلکه می توانید از سامانه ها یا برنامه هایی استفاده کنید که این برنامه ها به صورت اتوماتیک در طول شبانه روز در خدمت مشتریان شما باشند و با آنها ارتباط برقرار کنند یا پاسخ سوال های آنها را بدهند.

بنابراین تا حدی از دغدغه های شما کاسته می شود. اما این خطر نیز همیشه شما را دنبال می کند که ممکن است وابستگی بیش از حد به این برنامه ها و نرم افزارها و استفاده افراطی از آنها ارتباط واقعی شما با مشتریان را قطع کند.

چرا که مشتریان متوجه خواهند شد که این شما نیستید که پاسخگوی آنها هستید و در واقع هیچ ارتباطی با شما برقرار نمی شود و این علاوه بر اینکه به اعتماد آنها نسبت به شما لطمه می زند بلکه می تواند فرصت های طلایی را از دست شما خارج کرده و مشتریان را فراری دهد.

سه) مشتریان را راضی نگه دارید

بسیاری از افراد علاوه بر اینکه در طول روز با مشتریان خود در ارتباط هستند بلکه خودشان را نیز در موقعیت مشتریان قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: قدر دانی از مشتریان ، کلید واژه موفقیت در فروش

به عنوان مثال ، زمانی که شما برای خرید کردن به یک فروشگاه می روید الان در حال ایفا کردن نقش یک خریدار و مشتری هستید.

می توانید خودتان را در جای یک مشتری تجسم کنید و ببینید چه چیزی برای شما مهم است ؟ تنها در این شرایط است که می توانید با نیازهای اصلی مشتریان آشنا شوید.

کاملاً مشخص است که شما نمی توانید مدام این کار را انجام بدهید یا از اوضاع مشتریان خود آگاه باشید.

پس لازم است که یک سامانه یا سیستم منسجمی داشته باشید تا بتوانید در موفقیت به شما کمک کند. در واقع شما باید بتوانید با چند تکنیک ، افزایش طول عمر مشتریان را داشته باشید.

چهار) سیستم منحصر به فردی داشته باشید

نکته بسیار مهم این است که روشی که یک کسب و کار از آن استفاده کرده و سود برده است لزوماً برای شما نیز جواب نمی دهد.

بلکه هر کسب و کاری باید با توجه به شرایطی که دارد برای خود یک سیستم مدیریت مشتری و ارتباط با مشتریان طراحی کند. اگر همه ی افراد و برند ها بتوانند از یک سیستم بهره ببرند قطعاً نیازی به بحث و صحبت کردن در این خصوص نیست.

چرا که یک سیستم که از قبل طراحی شده است می تواند مورد استفاده همه قرار بگیرد و به کرات تکرار شود. پس بهتر است سیستم هایی را به صورت انحصاری برای خود طراحی کنید.

پنج) ارتباط بخش های مختلف کسب و کار با هم

سیستم ارتباط با مشتریان به شما کمک می کند بدانید بخش های مختلف کسب و کار شما چطور با هم ارتباط برقرار می کنند ؟ به عنوان مثال ، یکی از بخش هایی که ارتباط بسیار زیادی با مشتریان دارد ، بخش روابط عمومی شماست.

در حالی که امور مالی شما چندان نیازی به ارتباط با مشتریان ندارد. چرا که فروشنده ها و بازاریاب ها هستند که در روند فروش و ارتباط با مشتریان درگیر هستند.

با این حال باید تمامی این بخش ها با هم ارتباط خوبی داشته باشند تا بتوانند یک رایطه مناسب با مشتریان را شکل بدهند. به عنوان مثال اگر یک بازاریاب اطلاعات درستی به دست نیاورد.

برنامه ریز ها و تولید کنندگان چگونه می توانند یک محصول مورد نیاز یا متناسب با سلیقه مشتری را طراحی کنند.

شش) بررسی آمارها

از آنجایی که یکی از نشانه های موفقیت شرکت ها داشتن آمار بالای فروش و رضایت مشتریان و کسب درآمد است.

بنابراین استفاده از آمارها همیشه برای هر برند و کسب و کاری کارآیی دارد. اگر تمایل دارید میزان کیفیت ارتباط خود با مشتریان را بسنجید نگاه کنید ببینید که تا چه حد توانسته اید محصول خود را به فروش برسانید یا رضایت مشتریان را جلب کنید.

نتیجه گیری ارکان اصلی ارتباط در بازار 

در این مقاله خواندید که ارکان اصلی ارتباط در بازار را می توانیم به خرج کمتر پول ، از دست ندادن زمان ، راضی نگه داشتن مشتریان ، داشتن سیستم منحصر به فردی ، ارتباط بخش های مختلف کسب و کار با هم و بررسی آمارها بپردازیم.


مقالات مرتبط

برای رشد کسب و کارتان چه اقداماتی باید انجام دهید ؟ (بخش اول)

نظر شما

The post ارکان اصلی ارتباط در بازار   appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

]]>
https://qmpmarketing.com/%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1/feed/ 0
Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaContent_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 265

Notice: Undefined index: sbrssfeedcfg_tags_addTag_mediaThumbnail_size in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/plugins/sb-rss-feed-plus/SB-RSS_feed-plus.php on line 266