Warning: Declaration of cyberchimps_Walker::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = NULL) in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/themes/ifp/cyberchimps/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Cyberchimps_Fallback_Walker::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Page::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/themes/ifp/cyberchimps/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Cyberchimps_Fallback_Walker::start_el(&$output, $page, $depth, $args, $current_page) should be compatible with Walker_Page::start_el(&$output, $data_object, $depth = 0, $args = Array, $current_object_id = 0) in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/themes/ifp/cyberchimps/functions.php on line 0
بازاریابی پارتیزانی توسط پارک بازاریابی ایران در شرکت های ایرانی

مدل بازاریابی پارتیزانی

مدل بازاریابی پارتیزانی یا مخفیانه که از آن در اصطلاح به Guerrilla Marketing نیز یاد می گردد، در حقیقت نوعی بازاریابی نامنظم و ویروسی در رابطه با فرایندهای ترفیعی بوده و بر مبنای کمترین هزینه طراحی می گردد.بازاریابی پارتیزانی - بازاریابی مخفیانه

بیشتر فعالیت ها در مدل بازاریابی پارتیزانی وابسته به خلاقیت مجری و برنامه ریزی می باشد. در همین راستا مشاوران پارک بازاریابی ایران با قراردادن این نوع بازاریابی در اولین مرحله بازاریابی گردابی کلیه ارتباطات و تماس های این مدل را چه بر اساس علم و چه بر اساس تجربه به صورت یکپارچه ارائه می نمایند. فعالیت های پارک بازاریابی ایران بر اساس قوانین ثایت تدوین گردیده و در سازمان های متعدد بومی سازی و پیاده می گردند.

مدل بازاریابی پارتیزانی از قوانین و روش های متعددی تشکیل گردیده است که اجرای آن را در سازمان ها و کسب و کارهای کوچک را ساده می سازد. همچنین تجربه و تخیل را جایگزین هزینه های بسزای تبلیغاتی نموده که بر اساس مواضع روان شناسانه بسیار موثر و مفید واقع گردیده است. بر اساس این مدل تنها فروش محصول و خدمت اهمیت ندارد بلکه سود فروش این محصولات بسیار مد نظر قرار می گیرد.

وفاداری مشتریان از موارد مهم در هر صنعت می باشد که مدل بازاریابی پارتیزانی همراه با مدل گردابی یکی از مدعیان این موضوع می باشد.

مدل بازاریابی پارتیزانی به صورت حضوری، ویروسی، ریشه ای، گزینشی، کلامی و تجربی توانسته است بسیاری از سازمان ها را در سال های اخیر از حذف از بازارها نجات دهد. ما این موضوع را مدیون محققانی هستیم که توانسته اند این نوع بازاریابی را در ایران مدل سازی و در کسب و کار امروزی به اجرا در آورند.

محققان و مشاورین پارک بازاریابی ایران با شناخت دقیق بازارهای مختلف در ایران و آگاهی از روش ها و تاکتیک های مدل بازاریابی پارتیزانی، اقدام به ارائه راهکارهای اثربخش و کارا در قالب برنامه های عملیاتی و اجرایی به مدیران شرکت ها می نمایند.

بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING) همانطور که توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان “ بازاریابی پارتیزانی ” در سال ۱۹۸۲ تشریح شد، روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیت های ترفیعی بر مبنای  یک بودجه بسیار کم است.

چنین ترفیعات و پیشرفتهایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و این ترفیعات نوعی بازاریابی پنهان یا سری است. ( که بازاریابی مخفیانه نیز نامیده می شود)

اصول بازاریابی پارتیزانی بازاریاب پارتیزانی باید خلاق باشد و روشهای نامنظم و غیرمعمول ارتقا و پیشبرد را طراحی وتدبیرکند. او باید کلیه ارتباطات و تماسهای خود را، چه حرفه ای و چه شخصی به‌کارگیرد و نیز شرکت ومحصول آن را آزمون کند و به دنبال منابع تبلیغاتی باشد. بسیاری از اشکال تبلیغ، می توانند بسیار ارزان و آزاد باشند. اصول زیر را به عنوان زیربنای بازاریابی پارتیزانی شناسایی می کند:

* بازاریابی پارتیزانی به طور ویژه در کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد.بازاریابی پارتیزانی - بازاریابی مخفیانه - guerrilla marketing

* بازاریابی پارتیزانی باید بر مبنای روانشناسی انسانی باشد تا تجربه، قضاوت و حدس یا گمان.

* سرمایه گذاریهای اولیه در بازاریابی به جای پول باید زمان، انرژی و قوه تخیل یا تصویرسازی ذهنی باشد.

* آمار و ارقام اولیه برای اندازه گیری کسب و کار، میزان سود است نه فروش.

* بازاریاب نیز باید بر تعداد روابط جدید ایجادشده در هر ماه تمرکزکند.

* به‌جای سعی در راستای تنوع بخشی از طریق ارائه محصولات و خدمات مربوط، استانداردی را برای تعالی با تمرکزی دقیق ایجادکند.

* به‌جای تمرکز بر کسب مشتریان جدید، مشتریان فعلی و داشتن معاملات بیشتر و بزرگتر با آنها را هدف قرار می‌دهد.

* فراموش کردن رقابت و تمرکز بیشتر بر همکاری با کسب و کارهای دیگر.

* بازاریابان پاریتزانی باید همواره ترکیبی از متدها و روشهای بازاریابی را در یک رشته اقدامات و عملیات به‌کارگیرند.

* به‌کارگیری تکنولوژی روز به عنوان ابزاری برای توانمندسازی بازاریابی. 

با وجود آنکه امروزه این موارد امکان پذیر هستند، لیکن بازاریابی پارتیزانی یک روند کلی شده است. دیگر هیچ حربه ساده ای در کسب و کار کوچک وجودندارد و در حقیقت، ۵۰۰ شرکت موفق امروز، در حال جهش به سمت منازعه و رقابت در راستای افزایش تعداد خود هستند.جنرال الکتریک، یاهو، سیتی گروپ، سونی اریکسون و نایکی همگی اصول و اقدامات بازاریابی پارتیزانی را به مرحله اجرا گذاشته اند. 

برای آشنایی با فعالیت مشاوران و اعضای هیئت علمی پارک بازاریابی ایران پیرامون بازاریابی پارتیزانی می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.