Warning: Declaration of cyberchimps_Walker::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = NULL) in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/themes/ifp/cyberchimps/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Cyberchimps_Fallback_Walker::start_lvl(&$output, $depth) should be compatible with Walker_Page::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/themes/ifp/cyberchimps/functions.php on line 0

Warning: Declaration of Cyberchimps_Fallback_Walker::start_el(&$output, $page, $depth, $args, $current_page) should be compatible with Walker_Page::start_el(&$output, $data_object, $depth = 0, $args = Array, $current_object_id = 0) in /home/qmpmarke/public_html/wp-content/themes/ifp/cyberchimps/functions.php on line 0
انواع بازاریابی که در ایران کاربرد دارند، کدامند| پارک بازاریابی ایران

انواع بازاریابی

انواع بازاریابی در مرکز جامع مدیریت بازاریابی “پارک بازاریابی ایران” که در شرکت ها پیاده سازی و اجرایی می گردد، انواع بازاریابی عبارتست از:

بازاریابی و فروش سیستماتیک FG360انواع بازاریابی در ایران - بازاریابی

بازاریابی عصبی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی سبز

بازاریابی خدمات

بازاریابی اجتماعی

بازاریابی پارتیزانی

بازاریابی تلفنی

بازاریابی صنعتی

بازاریابی مستقیم

بازاریابی شبکه ای

بازاریابی حسی

پارک بازاریابی ایران، مرکز جامع خدمات آموزش بازاریابی ، مشاور بازاریابی و تحقیقات بازاریابی  در ایران می باشد. کلیه این فرایندها مطابق برنامه بازاریابی و فروش سیستماتیک که توسط  اعضای هئیت علمی پارک بازاریابی ایران (۳۰ نفر از دکترین و متخصصان بنام مدیریت بازاریابی و اقتصاد) تدوین گردیده است، در شرکت های مختلف پیاده سازی و اجرا می گردد.

انواع بازاریابی که در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، متفاوتند و بسیار متنوع هستند. اما باید دید که روش های مختلف و انواع بازاریابی را مدیران با چه هدفی دنبال می کنند.

هدف اصلی مدیران و مالکین شرکت ها از طی کردن انواع بازاریابی در شرکت ها، ایجاد یک برند قوی یا یک برند معروف یا مواردی از این دست است. همه متخصصین مدیریت بازاریابی می دانند که فروش در سایه بازاریابی حاصل می شود و در صورتی که کلیه فرایند های مربوط به بازاریابی از قبیل ، تحقیقات بازاریابی ، شناسایی نیازها و خواست های مشتریان و در نهایت روش های کسب رضایت مشتریان باید به درستی طی شود تا از شرکت شما یک برند با هویت مثبت در ذهن مشتریان تشکیل گردد.

اما چگونه می توان مطمئن بود که مسیری را که مدیران شرکت در آن گام نهاده اند، به سمت و سوی درستی پیش می رود. روشی که بتوان به این قطعیت رسید که انواع بازاریابی به درستی در شرکت مورد استفاده قرار گرفته است و همچنین اهداف مدیران در نیل به یک برند قوی در جامعه محقق می گردد، از طریق تحقیقات بازاریابی جامع در میان بازار هدف دست یافتنی است. البته ضروری است که ما پس از انجام تحقیقات بازاریابی صحیح و دقیق جهت بکارگیری انواع بازاریابی (با روش های علمی) ، برنامه استراتژی بازاریابی و بلند مدت و همچنین برنامه های کوتاه مدت برای مدیریت بازاریابی سازمانی خود تدوین کنیم.

انواع بازاریابی - kind of marketing

برخی مفاهیم و انواع بازاریابی عبارتند از:

بازاریابی درخواست به اقدام Call to Action Marketing

این بازاریابی بخشی از بازاریابی درون سیستمی است که در داخل وب سایت از طریق بنر، متن یا یک تصویر اتفاق می افتد، این ابزارها، تلاش می نمایند تا فرد را به کلیک بر روی آن ترغیب نموده وارد دالان ارتباط با سایت گردد که نهایتاً به یک فروشگاه آنلاین ختم شده و آن را به فروش تبدیل نماید.

بازاریابی Alliance Marketing

بدین معنا که چند شرکت که با یکدیگر بر سر منابع خویش ائتلاف نموده تا یک محصول یا خدمت ترویج نموده و به فروش برسانند. در این حالت، نه تنها سود بیشتری برای سهامداران خویش ایجاد مینمایند، بلکه سهم بازار خویش را نیز افزایش و تاثیری بیشتری بر بازار خواهند داشت.

بازاریابی گاز انبری Ambush Marketing

شناسایی و حضور در محل کمپین برندینگ یک شرکت، برای انجام تبلیغات در خصوص یک برند دیگر، بدون پرداخت هیچ مبلغی به عنوان اسپانسر به شرکت برگزارکننده آن کمپین ، که این امر موجب کاهش ارزش سرمایه گذاری بر آن کمپین ازنقطه نظر اسپانسرها می گردد.

بازاریابی محدود Close Range Marketing 

این نوع بازاریابی را بازاریابی از نوع نزدیک Proximity Marketing نیز میگویند. از تکنولوژی هایی نظیر Wi-Fi یا Bluetooth در جهت ترویج محصولات و خدمات در نزدیکی محل حضور مشتریان بهره می گیرد.

بازاریابی اَبری Cloud Marketing

این گونه بازاریابی در مورد بازاریابی در فضای وب است، جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا می گردد و مخاطبین در فرایند این نوع بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، استفاده و یا به اشتراک گذاری آن هستند.

بازاریابی مشارکتی Affinity Marketing

بازاریابی مشارکتی Partnership Marketing نیز خوانده می شود،این تکنیک سبب ایجاد یک رابطه عمیق بین برندهای مکمل می گردد، از سوی دیگر این استراتژی مشارکتی دارای منافع بر هر دو برند(شرکت) خواهد بود. هنگامی که یکی از شرکت ها در جهت کسب درآمد برای خود موجب خلق ارزش برای یک مشتری می شود، دیگر درحال ایجاد ارتباط با مشتریان جدید است.

بازاریابی گروه اجتماعی Community Marketing

این تکنیک بازاریابی در خصوص برآوردن نیازها و احتیاجات مشتریان حاضر در یک گروه اجتماعی در یک منطقه جغرافیایی خاص است و با جذب مصرف کنندگان جدید از خارج آن گروه نیز مخالف است.

بازاریابی محتوا Content Marketing

در این مورد، محتوا تولید و در کانال ها و بسترهای متفاوتی منتشر می گردد . این محتوا در جهت ارائه اطلاعاتی در مورد خدمات و محصولات مشخص به مشتری بالقوه و تأثیرگذاری بر آن، بدون استفاده از هیاهوی سنتی فروش و فروشندگی است.

بازاریابی مفهومی Context Marketing

در بازاریابی مفهومی تمرکز بر مشخصات محصول و خدمات نیست، بلکه تمرکز بر ایجاد رابطه و معرفی و تبیین یک سبک زندگی است. بازاریابی مفهومی به معنای انتقال محتوا به افراد مناسب، از کانال مناسب و در زمان مناسب است.

بازاریابی با نمونه رایگان Free Sample Marketing

این نوع بازاریابی شبیه به بازاریابی شبه رایگان نیست، زیرا صرف نظر از آنکه بر ارائه محصول رایگان تکیه دارد، اما این ارائه رایگان در جهت آشنایی مشتری با محصول است. شرکت امیدوار است تا با تأثیر مناسب بر مشتری، او را برای خرید در آینده ترغیب نماید.

بازاریابی پایگاه داده Database Marketing

این بازاریابی با به کارگیری اطلاعات موجود در پایگاه داده مرتبط با مشتریان موجود و یا مشتریان بالقوه در جهت سفارشی نمودن استراتژی ارتباط با مشتری و با به کارگیری آن استراتژی در هرگونه کانال در جهت ترویج محصول یا خدمت اتفاق می افتد.

بازاریابی دیجیتال Digital Marketing

این نوع بازاریابی با به کارگیری تجهیزات دیجیتال مثل تلفن همراه هوشمند، رایانه، تبلت و بیلبوردهای دیجیتال برای مطلع نمودن مشتریان و شرکای تجاری در مورد کالا و خدمات می پردازد. بازاریابی اینترنتی، عنصر کلیدی در بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی مستقیم Direct Marketing

این اصطلاح اشاره به تکنیکی دارد که سازمان از طریق آن به صورت مستقیم با مشتری خویش ارتباط برقرار می نمایند، نظیر: نامه، ایمیل، اس.ام.اس، پوستر و سایر ابزارهای ترویجی.

بازاریابی متنوع Diversity Marketing

هدف از این نوع استراتژی، جلب نظر فرهنگ های گوناگون است. این فرهنگ ها دارای اعتقادات، باورها، انتظارات، سلایق و نیازهایی هستند که باید با در نظر گرفتن این عناوین، یک برنامه بازاریابی اختصاصی برای اثرگذاری بر این دسته از مشتریان هدف تبیین و پایه سازی گردد.

بازاریابی رسانه متقاطع Cross-media Marketing

استفاده از کانال های چندگانه نظیر ایمیل، نامه، صفحات وب و نظیر آن در جهت ارائه اطلاعات در خصوص محصولات و خدمات به مشتری در جریان ترویج متقابلCross-promotion، بکار گرفته می شود. ( تعریف بازاریابی متقابل )

بازاریابی بشارتی Evangelism Marketing 

این نوع بازاریابی، شبیه به بازاریابی دهان به دهان است. برای به کارگیری بازاریابی بشارتی، شرکت می بایست میزان مشتریان حامی برند خویش را افزایش دهد، این به دین معناست که این مشتریان ویژگی های محصول یا خدمات را ترویج می دهند و سود شرکت را افزایش خواهند داد.

بازاریابی بدون عوض؛ شبه رایگان Freebie Marketing

در این حالت، محصول را باقیمت بسیار ناچیز فروخته و یا کاملاً رایگان به مشتری ارائه می نمایند. هدف، فروش سایر تجهیزات تکمیل کننده این نوع محصولات یا خدمات در مراحل بعدی به همان مشتری است.

جهت کسب مشاوره انواع بازاریابی می توانید با پارک بازاریابی ایران تماس بگیرید. مشاوره انواع بازاریابی جهت پیاده سازی سازمان بازاریابی و فروش می توانید به ما مراجعه بفرمایید.